Flat Preloader Icon

Najčešće postavljana pitanja

1. Čemu mi služi ICEPS System?

ICEPS System je online platforma namenjena studentima ICEPS-a.

Prilikom upisa na mejl ste dobili podatke za svoj personalizovani nalog na kome možete:

  • videti svoje osnovne podatke i trenutni broj prikupljenih ESPB poena,
  • naći spisak svih predmeta sa ocenama,
  • pratiti svoje finansije odnosno uplate i zaduženja,
  • prijaviti ispite, odjaviti ispite i ispratiti rezultate ispita,
  • pratiti svoj raspored predavanja (crna boja slova) i prakse/vežbi (bela boja slova u rasporedu).

Tutorijali za logovanje na ICEPS System:

  1. Logovanje na ICEPS System
  2. Raspored ICEPS System
  3. Studentski profil na ICEPS System-u
  4. Prijava ispita ICEPS System
  5. Transakcije ICEPS System

Za eventualne probleme i nedoumice pri korišćenju ICEPS Systema kontaktirajte Studentsku službu.

2. Čemu mi služi ICEPS sajt?

Na ICEPS-ovom sajtu nalaze se materijali sa predavanja za učenje i pripremu ispita. Na sajt ulazite preko vašeg ICEPS System naloga.

1. Kako da pratim svoje transakcije (uplate i zaduženja)? 

Svoje transakcije možete pogledati na svom profilu na ICEPS System-u. U okviru ove kartice crvenom bojom su Vam uvek obeleženi iznosi za koje ste zaduženi, a zelenom bojom iznosi koji su Vam već proknjiženi kako biste lakše ispratili svoje finansijske obaveze. Opcija saldo se odnosi na trenutno stanje na Vašoj particiji koje može biti pozitivno, negativno ili na nuli. Pogledajte sledeći tutorijal za više smernica – LINK.  

2. Kako da uplatim novčana sredstva na svoj nalog?

Tekući račun je uvek isti za sve uplate koje vršite (uplate školarine, prijave ispita, kupovine knjige, overe semestra…). 

Obavezno u poziv na broj unesite svoj JMBG kako bi se određena uplata proknjižila baš na Vašem ICEPS System profilu.

Primer uplatnice je dostupan ovde

3. Šta da radim ako zaboravim da upišem JMBG u poziv na broj?

Pošaljite fotografiju uplatice Studentskoj službi na mejl.

4. Šta ako pogrešno upišem broj tekućeg računa?

Ukoliko pogrešno upišete broj tekućeg računa obratite se uplatnom mestu da Vam storniraju izvršenu uplatu i sredstva uplatite ponovo.

5. Koliko vremena nakon uplate je potrebno da bi sredstva bila vidljiva na mom ICEPS System profilu? 

Najkasnije 48h nakon uplate će sredstva bila proknjižena na Vaš profil. Platni promet ne radi subotom i nedeljom i te uplate se tretiraju kao uplate prvog narednog radnog dana, tj. uplate izvršene u ponedeljak.

6. Da li mogu da tražim promenu programa plaćanja školarine?

Ukoliko želite da promenite dinamiku plaćanja školarine da sa plaćanja na rate pređete na isplatu školarine u celosti, potrebno je da pošaljete molbu na mejl matične Studentske službe. Molba se tarifira po ceni od 1.200 dinara.

Ukoliko želite da trenutni dug, kao i preostali iznos školarine ponovo preraspodelimo u nove jednake mesečne rate, potrebno je da pošaljete molbu za reprogram duga na mejl matične Studentske službe. Molba se tarifira po važećem cenovniku Škole.

Važne napomene: U slučaju zahteva za promenom programa plaćanja imajte u vidu da sve rate školarine za datu školsku godinu moraju biti isplaćene zaključno sa septembrom tekuće školske godine. Reprogram duga se može tražiti samo jednom u toku jedne školske i studijske godine.

1. Gde se nalaze materijali za spremanje ispita?

Na ICEPS sajtu, u okviru svakog predmeta imate segmente nastavni materijal pripremljen od strane predmetnog nastavnika u vidu prezentacija, skripti, video snimaka i sl. za pripremu ispita,

Materijale pratite za poslednju dostupnu školsku godinu i u odnosu na visokoškolsku ustanovu ili jedinicu kojoj pripadate (VŠU Beograd, VŠJ Novi Sad, VŠJ Leskovac, VŠJ Vršac, VŠJ Kraljevo ili VŠJ Jagodina).

Materijal koji je postavljen na sajtu je obično dovoljan za pripremu za polaganje svakog ispita, što uvek možete proveriti i sa predmetnim nastavnikom. 

Ipak, kompletno gradivo obuhvaćeno je literaturom za predmet (osnovna i dopunska) koja je ispisana pod segmentom Literatura, dok u segmentu Struktura predmeta imate osnovne podatke o predmetu, kao i kontakt podatke predmetnog nastavnika.

2. Kako mogu da nabavim potrebnu literaturu?

Za digitalizovanu verziju literature (u pdf formatu) kontaktirajte Studentsku službu putem mejla i ukoliko postoji u digitalizovanoj verziji, biće Vam na mejl prosleđena bez dodatnih troškova.

Ukoliko želite da iznajmite literaturu u fizičkoj kopiji, potrebno je da pošaljete mejl Studentskoj službi koja će Vas obavestiti kada možete da preuzmete knjigu i potpišete revers. Knjigu možete da zadržite 30 dana. Molimo Vas da iznajmljenu literaturu čuvate i da na nju ništa ne beležite.

Ukoliko želite da kupite literaturu, potrebno je da pošaljete mejl Studentskoj službi koja će Vas obavestiti kada možete da preuzmete knjigu. Za knjigu ćete biti zaduženi u transakcijama na Vašem ICEPS System nalogu.

1. Kada se raspisuju ispitni rokovi?

Datumi ispitnih rokova i prijava za celu školsku godinu unapred se određuju i kompletan spisak dostupan je na sajtu ICEPS-a, kao i na Vašem ICEPS System profilu u delu Ispitni rokovi > Termini ispitnih rokova.

Osim toga, raspisane ispitne rokove možete pratiti i na svom ICEPS System profilu u okviru Rasporeda. Selektovanjem aktivnosti „Ispiti“ i klikom na filtriraj, izlaze Vam svi datumi ispita za celu školsku godinu.

2. Kada mogu da počnem sa polaganjem ispita?

Studenti prve godine, upisani u bilo kom momentu počevši od upisnog predroka u maju mesecu, pa sve do oktobra kada kreće školska godina, na ispite mogu izlaziti tek od oktobra meseca tj. od prvog zvaničnog ispitnog roka te školske godine.

Studenti koji su overili godinu i time regulisali svoj studentski status za narednu školsku godinu i pre meseca oktobra (upisali se u II ili III godinu studija), ispite iz tek upisane godine mogu polagati takođe od oktobra meseca nove školske godine. Nepoložene ispite iz prethodne godine studiranja i dalje mogu regularno polagati nevezano za samu proceduru overe godine.

3. Kad koji ispit mogu da prijavim?

Ispitni rok se organizuje svakog meseca i deli se u dva termina (dve subote u mesecu) sa izuzetkom određenog meseca ili meseci kada se organizuje jedan termin. Termini ispitnih rokova objavljuju se unapred na početku školske godine za celu školsku godinu. Ispiti se održavaju isključivo u prostorijama Škole.

U Rasporedu na svom ICEPS System nalogu pratite kad koji ispit možete da polažete (određene ispite možete polagati u prvom, a određene u drugom terminu ispitnog roka za dati mesec). Svaki ispit možete da prijavite jednom mesečno.

Informaciju o tome u kom terminu (prvom ili drugom u mesecu) se polaže određeni predmet možete naći i na sajtu u segmentu Struktura predmeta

4. Kako mogu da prijavim ispit?

Ispite prijavljujete preko svog ICEPS System profila odabirom opcije „Prijavi ispite“ u delu „Ispitne prijave“ gde će Vam se očitati koji ispit u datom trenutku imate otvoren za prijavu.

Tutorijal za prijavu ispita dostupan je ovde.

5. Do kad traje prijava ispita?

Kako se ispiti organizuju subotom, prijava ispita uvek traje do srede u ponoć one sedmice u kojoj se organizuje ispit.

Važna napomena: Kada uplaćujete novac za polaganje ispita na tekući račun Škole, imajte u vidu da bi uplata bila proknjižena u Vašim transakcijama i samim tim da biste mogli da izvršite prijavu ispita na vreme potrebno je da prođe do 48h od uplate. Platni promet ne radi vikendom ni na državne praznike, pa se te uplate tretiraju kao uplate prvog narednog radnog dana.

6. Koliko se tarifira prijava ispita?

Prijava jednog ispita se tarifira po ceni od 1.200 dinara, s tim da možete tri puta prijaviti isti ispit za taj iznos. Dakle, ukoliko ne položite prvi put, drugi i treći put prijavljujete bez dodatnih nadoknada. Napominjemo da, kako biste uspešno prijavili ispit drugi ili treći put, za koji ste sredstva uplatili prilikom prve prijave, Vaš saldo mora biti pozitivan ili na nuli (bez dugovanja). 

Izuzeci kada prijava ispita ne košta 1.200 din.:

  1. Anatomija i fiziologija se polaže iz 2 dela i prijava svakog dela se tarifira po ceni od 600 dinara.
  2. Patofiziologija je podeljena na 4 dela i prijava svakog dela se tarifira po ceni od 300 dinara.

Ukoliko ne položite ili ne izađete na polaganje ispita ni treći put, četvrta i svaka naredna prijava se tarifira po ceni od 1.200 din. i za taj iznos imate pravo na samo jedan izlazak na ispit.

Studenti koji su u statusu obnove godine (osim studenata koji su prvi put apsolventi) svaku prijavu ispita plaćaju po ceni od 2.400 din. po ispitu

7. Novac mi nije proknjižen na računu i propustio/-la sam rok za prijavu ispita. Šta da radim? 

U ovom slučaju postoji mogućnost naknadne prijave ispita. Na Vašem profilu na ICEPS System-u ćete željene ispite prijaviti, a naknadna prijava se tarifira u iznosu od 2.400 dinara (po ispitu) i za taj iznos možete samo jednom polagati željeni ispit. Naknadna prijava ispita je moguća samo ukoliko niste u dugovanju (0 ili pozitivan saldo, bez obzira da li imate dovoljan iznos za prijavu ispita) i istu možete izvršiti do petka do 12h u nedelji ispitnog roka. Termin ispita biste u ovom slučaju dobili putem mejla nakon 12h u petak, kada se sve prijave ispita završe.

Napomena: U slučaju predmeta koji se polažu parcijalno, naknadna prijava se tarifira po sledećim cenama:

  • Anatomija i fiziologija se polaže iz 2 dela i prijava svakog dela se tarifira po ceni od 1.200 dinara.
  • Patofiziologija je podeljena na 4 dela i prijava svakog dela se tarifira po ceni od 600 dinara.

Molbu za naknadnu prijavu ispita možete poslati do petka do 12h u nedelji ispitnog roka.

Ako niste položili naknadno prijavljen ispit, svaka sledeća prijava istog ispita se redovno tarifira: npr. ako ste izlazili po drugi put na naknadno prijavljen ispit i niste ga položili (prvi put redovna prijava, drugi put naknadna), od sledećeg ispitnog roka imate i dalje pravo na izlazak na taj ispit još 2 puta (što Vam je ostalo od prve prijave koju ste platili 1.200 din) pod uslovom da ga redovno prijavite.

8. Prilikom prijave ispita umanjene su mi dostupne finansije više nego što bi trebalo. Šta da radim?

Ukoliko primetite bilo kakvu nepravilnost u delu finansijskih transakcija pošaljite mejl Studentskoj službi sa opisom problema i zahtevom za rešavanje. Ukoliko se utvrdi da određena prijava zaista nije trebalo da bude naplaćena, prijavljenu grešku ćemo nastojati da ispravimo u najkraćem mogućem roku.

9. Da li se ispit može naknadno odjaviti? 

Ispite možete sami odjaviti na svom ICEPS System nalogu samo u roku u kome traje i prijava ispita (dakle, do srede u ponoć one sedmice kada se organizuje ispit).

Kada je rok za prijavu prošao, prijavljeni ispit se ne može više odjaviti. Ako se ne pojavite na polaganju ispita, računaće se kao da isti niste položili.

Ukoliko želite da odjavite ispit koji ste prijavili npr. po drugi put, onda će Vam činom odjavljivanja biti vraćen ovaj izlazak da ga iskoristite neki naredni put (ostaju još ukupno dva izlaska). 

U slučaju naknadne prijave ispita koja počinje od četvrtka ujutru i traje do petka do 12 časova pre ispitne subote, u istom periodu će Vam biti omogućena i odjava ispita ukoliko se predomislite. Ako na naknadno prijavljen ispit ne izađete, računaće se kao da isti niste položili.

10. Koji su uslovi za prijavu i polaganje ispita? 

Da bi Vam bila omogućena prijava ispita potrebno je da ste izmirili sva dospela zaduženja, kao i da imate dovoljno sredstava za prijavu ispita u Vašim transkacijama.

Ukoliko na ispit izlazite drugi, odnosno treći put, u tom slučaju saldo treba da Vam bude na 0 ili u plusu.

Osim finansijskih uslova, za prijavu nekih ispita treba da obratite pažnju i na njihove uslovljenosti: 

  • Ukoliko je u pitanju predmet sa obaveznom stručnom praksom/vežbama, ispit iz tog predmeta polažete tek kada steknete bodove iz stručne prakse/vežbi.
  • U nekim slučajevima postoji i uslovljenost između dva predmeta (npr. morate položiti ispit iz Anatomije i Fiziologije, kako bi Vam se otvorila mogućnost polaganja ispita iz Patofiziologije) ili segmenata istog predmeta npr. izlazak na Fiziologiju uslovljen je položenom Anatomijom.

Na ICEPS sajtu pod delom Struktura predmeta ispisana je uslovljenost svakog predmeta.

11. Da li se ispit polaže kroz kolokvijume ili putem ispita?

Ispiti se polažu pismeno, jednim testom po predmetu, na kojem Vam se nalazi celo ispitno gradivo.

Izuzeci:

  • Anatomija i Fiziologija: polaže se kroz 2 testa Anatomija Fiziologija, a ocena se zaključuje tek kada su oba dela položena.
  • Patofiziologija: polaže se kroz 2 testa (teorijski deo 1 sa praktičnim delom 1 i teorijski deo 2 sa praktičnim delom 2).

Postoji nekoliko predmeta koji se na određenim studijskim programima polažu objedinjeno, a to su:

  • Osnovi pedijatrije i Zdravstvena nega dece i adolescenata u pedijatriji (Zdravstvena nega),
  • Osnovi interne i Zdravstvena nega internističkih pacijenata (Zdravstvena nega),
  • Osnovi hirurgije sa ortopedijom i Zdravstvena nega hirurških pacijenata (Zdravstvena nega),
  • Fizikalni faktori, Fizioterapeutska procena i Fizioterapeutske veštine (Fizioterapija),
  • Osnovi reumatologija i Fizioterapija u reumatologiji (Fizioterapija),
  • Osnovi neurologije i Fizioterapija u neurologiji (Fizioterapija).

Napomena: Prijava ispita za predmete koji se polažu objedinjeno ide automatski, tj. izborom jednog bilo kojeg predmeta na ICEPS System-u će se čekirati i predmet(i) koje je potrebno prijaviti zajedno sa njim. Ovo važi i za predmete koji se polažu po segmentima (Patofiziologija), pa je potrebno određene segmente prijaviti zajedno. Za odjavu prijave, dovoljno je da kliknete na kanticu pored ispitne prijave jednog predmeta koji se polaže objedinjeno i potvrdite odjavu čime će se i ostali predmeti koji se polažu zajedno sa njim odjaviti.

12. Da li satnicu održavanja ispita u ispitnom roku pratim u rasporedu?

O satnici Vas obaveštavamo putem mejla u četvrtak do 13h, dva dana pre održavanja ispita.

13. Prošao je četvrtak i nisam primio/-la obaveštenje o satnici održavanja ispita. Šta da radim?

Obavezno pošaljite mejl Studentskoj službi, radi dobijanja informacije u vezi vremena održavanja ispita koje ste prijavili. Najkasnije do 12h u petak.

1. Gde mogu da vidim rezultate ispita?

Rezultate ispita isključivo pratite na svom nalogu na ICEPS Systemu u delu Ispitne prijave > Ocenjene prijave.

2. Kako se vrši ocenjivanje testova i šta znači npr. 73% u listi sa ocenjenim prijavama na ICEPS System-u?

73% predstavlja procenat tačno urađenog testa.

Vaša zaključna ocena za predmet zavisi od ocena po segmentima: prisustvo, aktivnost, stručna praksa/vežbe, ispit (test).

Kod predmeta bez stručne prakse/vežbi zaključna ocena zavisi najviše od urađenog testa na teorijskom delu ispita.

Kod predmeta sa stručnom praksom/vežbama pored poena sa testa na zaključnu ocenu iz predmeta utiču i poeni sa stručne prakse/vežbi i poeni za aktivnost.

0-50% – niste položili ispit
51-60% – ocena 6
61-70% – ocena 7
71-80% – ocena 8
81-90% – ocena 9
91-100% – ocena 10

Da li Vam je zaključena i sama ocena iz određenog predmeta nakon položenog ispitnog testa možete pratiti u sekciji Ispiti na studijskom programu u okviru svog ICEPS Systema.

3. Koliko dugo čekam rezultate?

Ocene se upisuju najkasnije 7. dana od datuma polaganja ispita.

4. Kako mogu da ostvarim uvid u ocenjen test? 

Pošaljite molbu Studentskoj službi koja će Vas obavestiti kada možete da ostvarite uvid u test.

Napomena: Uvid u test možete ostvariti isključivo ličnim dolaskom u prostorije Studentske službe uz prisustvo Referenta Studentske službe. Moguće je na uvid dobiti test rađen u poslednjem roku. Ocenjeni testovi od strane nastavnika se ne mogu slati putem mejla ili Viber poruke.

Za dodatne konsultacije, možete se obratiti nastavniku putem mejla.

5. Da li mogu da poništim ocenu? 

Ukoliko niste zadovoljni ocenom, imate mogućnost istu da poništite slanjem molbe na mejl Studentske službe u roku od 30 kalendarskih dana od datuma objavljivanja rezultata. Naknadna molba za poništavanje ocene (poslata Studentskoj službi nakon napomenutog perioda) se tarifira po važećem cenovniku Škole.

6. Koji je postupak ako smatram da ispit nije obavljen u skladu sa Zakonom, Statutom ICEPS-a i Pravilnikom? 

Prigovor se podnosi Studentskoj službi mejlom u roku od 48h od dobijanja ocene. Studentska služba prigovor prosleđuje Upravi Škole isti dan, a odluka se donosi u roku od 24h od prijema prigovora. Ukoliko se usvoji prigovor studenta, student ponovo polaže ispit pred Komisijom u roku od 3 dana od prijema prigovora. Članove komisije određuje Uprava Škole. Naknadni zahtevi se ne uvažavaju.

7. Kada imam mogućnost da tražim polaganje ispita pred Komisijom?

Ukoliko i nakon tri polaganja ne položite određeni ispit, možete mejlom da pošaljete molbu Studentskoj službi. Uprava Škole u ovom slučaju određuje Komisiju koja će Vam sastaviti test. Članovi Komisije mogu da budu svi aktuelni nastavnici iz datog predmeta za tekuću godinu.

Ukoliko ni na ovaj način ne uspete da položite određeni ispit, imate pravo da pišete molbu Studentskoj službi da ponovo polažete komisijski sastavljen test ukoliko to želite.

8. Kako se organizuje upis ocena kada položimo ispit?

Upisivanje ocena se organizuje tokom overe školske godine. Tada dostavljate indeks kako bi se upisale i overile ocene položene tokom te školske godine. Naravno, prema Vašem zahtevu, ocena se može upisati i ranije.

Pohađanje stručne prakse je uvek obavezno i svaki izostanak se mora nadoknaditi. Ocene sa stručne prakse daje mentor koji radi sa Vama i ocene beleži u uputu koji dobija od strane Škole. Ako Vas mentor ne nađe na uputu, to znači da Vam ocena ne može biti kasnije upisana, te je potrebno da odmah reagujete kod mentora i Studentske službe da bi se problem rešio. 

1. Gde se organizuje stručna praksa?

Stručna praksa se organizuje isključivo u zdravstvenim ustanovama u državnom i privatnom sektoru sa kojima ICEPS ima potpisan Ugovor o saradnji (Nastavne baze ICEPS-a). Kompletan spisak nastavnih baza koji se redovno ažurira dostupan je ovde.

Praksu organizuje Škola vodeći računa o:

  • adekvatnosti ustanove za sticanje određenih znanja i veština predviđenih nastavnim planom i programom,
  • adekvatnosti mentora stručne prakse koji radi sa studentima na praksi, i
  • raspoloživosti ustanove i njenih resursa za obavljanje prakse (posebno u vreme COVID-19 pandemije).

Određena stručna praksa se može organizovati i kabinetski u prostorijama Škole.

Ponekad praksa iz istog predmeta može biti organizovana iz više delova npr. u dve ustanove ili najpre u kabinetu, pa potom u ustanovi. U tim slučajevima finalna ocena se dobija samo ako se na svim delovima ostvare prelazne ocene.

2. Kako da znam kada mi počinje praksa?

Okvirni datumi planirane stručne prakse biće objavljeni pred početak nove školske godine na sajtu ICEPS-a pod svakim predmetom koji ima obaveznu praksu. Okvirni datumi su tu da možete da planirate otprilike vreme kada će se praksa organizovati.

Precizni datumi i satnice biće postavljeni na Raspored na Vašem ICEPS System profilu i biće Vam javljeni putem mejla. 

3. Iz kojih predmeta imam stručnu praksu? 

Na svakom smeru postoji nekoliko predmeta koji imaju obaveznu stručnu praksu. U delu Struktura predmeta možete pročitati iz uslovljenosti da li predmet ima obaveznu praksu. Ako ima, uvek je položena praksa uslov za izlazak na teorijski ispit.

Praksa za studente na studijskim programima Strukovni medicinsko-laboratorijski tehnolog i Menadžment u zdravstvu se obavlja kroz jedan predmet „Stručna praksa“ na svakoj godini studija i on nema teorijski ispit, ali se mora prijaviti u ispitnom roku kada je praksa obavljena kako bi se zaključila ocena.

4. Zašto se ne nalazim na uputu za stručnu praksu? 

Uput je dokument kojim Vas Škola zvanično najavljuje ustanovi na praksu i on je važan zato što se njime evidentira Vaše prisustvo praksi i kasnije ocena sa prakse.

Da biste se našli na uputu potrebno je da nemate finansijskih dugovanja većih od 20.000 dinara što možete u svakom trenutku proveriti na svom ICEPS System profilu u delu Transakcije.

Napominjemo da se bez obzira na trenutno dugovanje svi studenti koji nemaju obavljenu određenu praksu pozivaju na istu, ali se na uputu neporedno pred početak prakse neće naći oni koji su u dugovanju većem od 20.000 din.

Može se desiti da ste neposredno pred početak prakse dospeli u dugovanje kada Vas je npr. ICEPS System automatski zadužio za ratu za školarinu. Zato je veoma važno da na početku prakse utvrdite sa mentorom da li ste na uputu.

5. Nisam na uputu za stručnu praksu. Šta da radim? 

Potrebno je da se odmah javite Studentskoj službi kako bi se utvrdilo zašto niste na uputu.

Ako ste izmirili dugovanje i sada nemate dug ili je dug pao ispod 20.000 dinara, bićete dodati na uput, a mentor će dobiti novi uput od strane Škole.

Ako ste i dalje u dugovanju i želite da izmirite dugovanje, potrebno je da to uradite istog dana i pošaljete dokaz o uplati Studentskoj službi (da ne čekamo da uplata bude proknjižena) kako biste već od drugog dana prakse bili na uputu. Tog prvog dana možete ostati na praksi i dalje nastaviti od drugog dana sa redovnim pohađanjem.

Ako ste i dalje u dugovanju i ne želite da izmirite dugovanje, mentor ima pravo da Vas isključi sa prakse, jer uputom nema pokriće da ste pozvani da boravite u ustanovi.

Na kraju prakse kada mentor dostavi uput sa ocenama ne postoji opcija naknadnog dodavanja na uput, te bez obzira da li ste pohađali praksu, nećete dobiti ocenu. Drugim rečima, praksa neće biti priznata ako ste istu pohađali dok ste bili u dugovanju, pa po završetku prakse izmirili dugovanje.

6. Šta je potrebno da bih prustsvovao/-la stručnoj praksi? 

Zakonski preduslovi za pohađanje prakse u zdravstvenoj ustanovi i pristupanje pacijentima su:

  • važeća sanitarna knjižica kao potvrda o obavljenom sanitarnom pregledu – izdaje se u Zavodima za javno zdravlje koji će vam napomenuti na koji period se knjižica izdaje, i
  • potvrda o izvršenoj vakcinaciji na Hepatitis B – vakcina se uzima jednom, te ako ste već vakcinisani samo iz Doma zdravlja uzmite potvrdu.

Navedenu dokumentaciju je potrebno da imate sa sobom na svakoj praksi u slučaju provere nadležnih u ustanovi ili inspekcije, kao i provere samog mentora pre početka obavljanja prakse.

Tokom stručne prakse morate biti u uniformi:

ZN, RAD, LAB, MNGZ smer – bele pantalone + bela bluza + beli mantil + bele klompe + bele zokne,

FT – plave pantalone + bela bluza + beli mantil + bele klompe + bele zokne.

Uniformu možete nabaviti samostalno u apoteci ili poručiti preko ICEPS-a uz dodatnu nadoknadu prema cenovniku Škole slanjem mejla Studentskoj službi.

Tokom boravka na praksi obavezno je nošenje oznake sa natpisom „STUDENT NA PRAKSI“ koju dobijate od strane ICEPS-a.

Za vreme trajanja prakse neophodan je odgovarajući način održavanja lične higijene, urednosti kose i noktiju. Kodeks ponašanja na praksi dostupan je ovde.

Trudnim studentkinjama se strogo zabranjuje ulazak u zonu zračenja (celokupna praksa na smeru Radiologija) i na Odeljenja za infektivne i tropske bolesti.

7. Šta se dešava ako izostanem sa stručne prakse? 

Da biste dobili ocenu sa prakse, potrebno je da odradite sve sate/dane stručne prakse koji su predviđeni planom i programom, kao i da pokažete znanje i angažovanost što ocenjuje mentor. Bez položene stručne prakse nećete moći da izađete na teorijski ispit.

Ukoliko praksa traje 2 nedelje, poslednji dan prakse rezervisan je samo za studente koji imaju nadoknadu.

Ukoliko praksa traje više od 2 nedelje, poslednja 2 dana prakse su rezervisana samo za studente koji imaju nadoknadu.

8. Koje su mi opcije ako nisam nadoknadio/-la propuštenu praksu za vreme trajanja prakse? 

Preporuka Škole je da sačekate sledeću školsku godinu kada će se praksa u organizaciji Škole ponovo pokrenuti i kada ćete biti pozvani na nadoknadu.

Potencijalni problem kod ove opcije jeste što će Vam se možda ta zaostala praksa preklopiti sa redovnom praksom u novoj školskoj godini. Prilikom organizovanja prakse se gleda da se praksa sa iste godine studija ne preklopi. Ako ipak dođe do preklapanja, možete se obratiti Školi ili mentoru da vidimo postoji li način da ispratite obe prakse, ali ne obećavamo da će se rešenje naći.

Druga opcija je individualna nadoknada prakse koja bi se realizovala o Vašem trošku i koju mi samim tim ne preporučujemo. Potrebno je da Studentskoj službi uputite mejl sa zahtevom za individualnu nadoknadu prakse sa informacijama koju praksu ste propustili i okviran period kada biste mogli da je nadoknadite.

Potom ćemo izvršiti proveru raspoloživosti ustanove i mentora, kao i cene. Individualna nadoknada prakse se tarifira po zvaničnom cenovniku istaknutom na sajtu Škole, ali cena zavisi od brojnih faktora, a ponajviše od broja termina za nadoknadu. 

Precizna kalkulacija troškova biće Vam poslata na potvrdu. Tek kada se izjasnite da prihvatate cenu, biće Vam precizirani datumi prakse i bićete zaduženi u ICEPS Systemu.

Individualna nadoknada prakse se dogovara sa mentorom i nije prioritet u odnosu na grupne prakse, pa samim tim možete očekivati da kalkulacija troškova i sama organizacija potraje.

9. Da li mogu biti oslobođen/-a pohađanja stručne prakse? 

Ako se prebacujete sa druge VŠU, predmeti koji Vam se priznaju se priznaju u celosti što podrazumeva i da ste oslobođeni prakse iz datog predmeta.

Ako imate radnog iskustva u zdravstvenoj struci, može Vam se priznati praksa delimično ili u celosti kod onih predmeta za koje imate relevatnog iskustva.

Način da Vam se prizna praksa i da budete oslobođeni od pohađanja iste u celosti ili delimično je preko Analize priznatih i diferencijalnih nastavnih obaveza (APIDO). Prilikom upisa ste verovatno podnosili dokumenta na APIDO. Ako to niste uradili prilikom upisa, uvek možete naknadno raditi APIDO ili odraditi naknadno APIDO ako ste u međuvremenu zaposlili ili prebacili na novo radno mesto i tako stekli relevatno iskustvo u trajanju od minimum 6 meseci za prvo zaposlenje, a 2 meseca ako je novo radno mesto.

Kada radite prvi put APIDO cena takse je 5.500 din, a svaki naredni put se dopuna Analize plaća po 2.400 din pod uslovom da nemate finansijska dugovanja veća od 20.000 dinara. Priznavanjem određene prakse može Vam se umanjiti cena školarine.

1. Gde se organizuju vežbe?

Pored teorijske nastave koja se sprovodi u prostorijama Škole, pruža Vam se mogućnost da deo nastave iz određenih predmeta pohađate i na praktičan način u kabinetu Škole ili Nastavnim bazama gde kroz prikaz stručnih aktivnosti imate priliku da lakše i brže povežete teoriju i praksu i savladate gradivo iz određene oblasti.

Dolazak na vežbe je obavezan i uslov je za izlazak na ispit iz datog predmeta.

Uslov obaveznih vežbi ispisan je kod svih predmeta koji imaju ovaj uslov na sajtu u delu Struktura predmeta.

2. Šta ako propustim vežbe?

Propušteni termin(i) se mogu nadoknaditi u toku školske godine.

Nadoknada se odvija na sledeći način:

  1. Prijavljujete se za nadoknadu podnošenjem molbe mejlom Studentskoj službi.
  2. Studentska služba će Vas obavestiti o terminima nadoknade i zadužiti Vas kroz ICEPS System za nadoknadu koja se plaća po terminu prema važećem cenovniku Škole.
  3. Nakon dogovorenih termina nadoknade koje odobrava nastavnik, dobijate određenu temu ili više tema (u zavisnosti od broja termina koje ste propustili), a na osnovu kojih radite na izradi seminarskog rada.
  4. Nakon roka koji je predviđen za izradu rada, nastavnik zakazuje termin kada se u Školi usmeno izlaže rad. Ukoliko zadovoljite kriterijume koje je nastavnik odredio, dobijate prelaznu ocenu na vežbama.

Ukoliko propustite i termine nadoknade, sledeća opcija da se nadoknadi propušteno je naredne školske godine.

3. Kako da znam kad mi počinju vežbe?

Vežbe su uklopljene u raspored tako da se odvijaju otprilike u vreme održavanja teorijske nastave iz datog predmeta.

Precizni datumi i satnice biće postavljeni na Raspored na Vašem ICEPS System profilu gde ujedno pratite i raspored teorijske nastave i biće Vam javljeni blagovremeno putem mejla.

4. Gde se organizuje pripremna stručna praksa?          

Pripremna stručna praksa je oblik nastavne aktivnosti koji podrazumeva praktičan rad studenta, a sa ciljem upotpunjavanja teorijskog, znanja i uspostavljanje veze sa praktičnim znanjima i iskustvima neophodnim za obavljanje ferijalne stručne prakse.

Na I godini studija postoji određeni fond pripremne stručne prakse koja se obavlja u nekoj od Nastavnih baza ICEPS-a tokom II semestra.

Dolazak je obavezan i uslov je za pohađanje ferijalne stručne prakse i prijavu ispita iz predmeta Stručna praksa 1.

5. Šta ako propustim pripremnu stručnu praksu?

Propušteni termin(i) se mogu nadoknaditi individualno, nadoknadom koja podrazumeva i dodatni trošak na sledeći način:

  1. Prijavljujete se za nadoknadu podnošenjem molbe mejlom Studentskoj službi.
  2. Studentska služba će Vas obavestiti o terminima nadoknade i zadužiti Vas kroz ICEPS System za nadoknadu koja se plaća po broju propuštenih dana prakse prema važećem cenovniku Škole.

Ukoliko propustite i termine nadoknade, sledeća opcija da se nadoknadi propušteno je naredne školske godine.

6. Kako da znam kad mi počinje pripremna stručna praksa?

Precizni datumi i satnice i lokacija biće postavljeni na Raspored na Vašem ICEPS System profilu i biće Vam javljeni blagovremeno putem mejla.

7. Gde se organizuje ferijalna praksa?

Ferijalna praksa odvija se tokom letnjih meseci u nekoj od Nastavnih baza ICEPS-a u zemlji ili inostranstvu za deo studenata, a na osnovu rang liste i intervjua sa ugostiteljskim objektima. 

Za pohađanje ferijalne stručne prakse prijavljujete se putem otvorenog Konkursa na sajtu Škole gde birate Nastavne baze u kojima želite da obavljate ferijalnu stručnu praksu. Nakon isteka termina za prijavu, vrši se raspoređivanje studenata prema redosledu iskazanih želja i raspoloživosti mesta u nastavnim bazama koja su ograničena. Biće vam dodeljena jedna od Nastavnih baza sa spiska Vaših želja (idealno), a ukoliko ne bude mesta, biće Vam predložena druga nastavna baza.

Nastavna baza u kojoj se obavlja ferijalna stručna praksa može organizovati intervju sa studentima u vidu selekcije kandidata. Rangiranje od strane škole za nastavnu bazu može se vršiti na osnovu proseka studija, ocene na stručnim predmetima ili uspešnosti testa stranih jezika.

Ferijalna stručna praksa se obavlja u letnjem periodu u terminima kada se ne održava nastava u Školi, traje ukupno 3 meseca (480 radnih sati).

Angažovanje studenata može biti plaćeno ili neplaćeno od strane Nastavne baze u kojoj se obavlja ferijalna stručna praksa. Takođe, ferijalna stručna praksa se može obaviti i u u inostranstvu u direktnom dogovoru Škole sa nastavnom bazom koja prihvata studente ili preko Erazmus+ programa.

U slučaju plaćene prakse, student sa Nastavnom bazom u kojoj se organizuje praksa potpisuje Ugovor kojim se definiše naknada za rad, trajanje, osiguranje i smeštaj i ishrana ukoliko se praksa organizuje u inostranstvu ili van mesta boravka studenta.

Završena ferijalna praksa se evidentira kroz predmete Stručna praksa 1, Stručna praksa 2 i Stručna praksa 3 na svakoj godini studija. 

8. Koji su uslovi za pohađanje ferijalne prakse?

Da biste stekli uslov da pohađate ferijalnu stručnu praksu potrebno je da nemate finansijskih dugovanja većih od 20.000 dinara što možete u svakom trenutku proveriti na svom ICEPS System profilu u delu Transakcije.

Napominjemo da se bez obzira na trenutno dugovanje svi studenti koji nemaju obavljenu ferijalnu praksu mogu prijaviti na Konkurs, ali se na uputu neposredno pred početak prakse neće naći oni koji su u dugovanju većem od 20.000 din.

Takođe, uslov za pohađanje ferijalne prakse na I godini studija (Stručna praksa 1) je i obavljena pripremna stručna praksa. 

9. Šta ako propustim ferijalnu praksu?

Ako propustite ferijalnu praksu u celosti, čekate narednu školsku godinu da se priključite novoj generaciji kada se ponovo organizuje prijava na Konkurs kao i celokupan proces selekcije.

10. Šta je potrebno da bih prisustvovao/-la pripremnoj i ferijalnoj stručnoj praksi? 

Zakonski preduslov za pohađanje prakse u ugostiteljskim objektima je važeća sanitarna knjižica kao potvrda o obavljenom sanitarnom pregledu koju izdaju Zavodi za javno zdravlje.

Uniforma:

  • student Gastronomije: kuvarske pantalone (bele ili pepito), bela majica, bela kuvarska bluza (jakna), čista bela kecelja, kuvarska kapa, odgovarajuća čista obuća (kuvarske cipele ili klompe).
  • student Hotelijerstva i Restoraterstva:crna suknja ili crne pantalone, bela košulja dugih rukava sa klasičnom kragnom (bez karnera), odgovarajuća obuća (crne baletanke ili crne cipele).

Uniformu možete nabaviti samostalno ili poručiti preko ICEPS-a uz dodatni trošak prema cenovniku Škole slanjem mejla Studentskoj službi. 

Postoji mogućnost da Nastavna baza gde obavljate pripremnu ili ferijalnu stručnu praksu obezbeđuje uniformu za studente. Studentska služba će vas blagovremeno obavestiti o tome kako se ne biste izlagali dodatnom trošku kupovinom uniforme.

Za vreme trajanja prakse neophodan je odgovarajući način održavanja lične higijene, urednosti kose i noktiju. Kodeks ponašanja na praksi dostupan je ovde.

11. Šta je Work&Travel program i kad mogu da ga iskoristim kao student ICEPS-a?

Work&Travel je program vlade SAD-a koji studentima pruža mogućnost da tokom leta žive i rade u Sjedinjenim Američkim Državama. Radni deo programa traje do 4 meseca, a dodatnih mesec dana predviđeno je za putovanje po zemlji. Program pruža jednistvenu priliku da testirate svoje znanje i veštine, usavršite engleski jezik, zaradite novac i steknete nova iskustva putovanjem po SAD-u.

Studentima ICEPS-a mogućnost pohađanja programa je uključena u školarinu i po završetku programa biće im priznata ferijalna praksa (kroz predmet Stručna praksa koji je obavezan na svakoj godini studija). Studenti mogu iskoristiti program jednom u toku studiranja na II ili III godini studija.

U svakom trenutku prilikom selekcije na Work&Travel program, našim studentima je u ponudi široki spektar poslova u ugostiteljstvu, bilo da su pitanju restorani, hoteli, zabavni parkovi i sl. i time su velike šanse da svako nađe posao za sebe.

ICEPS studentima finansira cenu Work&Travel programa i povratnu kartu, dok su troškovi koje snose studenti viziranje i trošak smeštaja. Puna logistička podrška u procesu odlaska na program dostupna je našim studentima u svakom trenutku. 

1. Gde se organizuje stručna praksa?

Stručna praksa se organizuje u Nastavnim bazama Škole (finansijskim odeljenjima privrednih društava sa kojima Škola ima Ugovor o saradnji) ili u kabinetima za stručnu praksu u Školi.

Praksu organizuje Škola vodeći računa o:

  • adekvatnosti ustanove za sticanje određenih znanja i veština predviđenih nastavnim planom i programom,
  • adekvatnosti mentora stručne prakse koji radi sa studentima na praksi, i
  • raspoloživosti ustanove i njenih resursa za obavljanje prakse.

2. Kako da znam kada mi počinje praksa?

Datumi i satnice početka stručne prakse biće Vam javljeni putem mejla 20 dana pre početka, a biće postavljeni na Raspored na Vašem ICEPS System profilu.

Nakon upisane ocene sa prakse potrebno je izvršiti regularnu prijavu ispita iz predmeta Stručna praksa u prvom narednom ispitnom roku dostupnom za prijavu. Po izvršenoj prijavi, upisuje se ocena sa prakse čime će se zaključiti ocena na celom predmetu.

3. Zašto se ne nalazim na uputu za stručnu praksu?

Uput je dokument kojim Vas Škola zvanično najavljuje ustanovi na praksu i on je važan zato što se njime evidentira Vaše prisustvo praksi i kasnije ocena sa prakse.

Da biste se našli na uputu potrebno je da nemate finansijskih dugovanja većih od 20.000 dinara što možete u svakom trenutku proveriti na svom ICEPS System profilu u delu Transakcije.

Napominjemo da se bez obzira na trenutno dugovanje svi studenti koji nemaju obavljenu određenu praksu pozivaju na istu, ali se na uputu neporedno pred početak prakse neće naći oni koji su u dugovanju većem od 20.000 din.

Može se desiti da ste neposredno pred početak prakse dospeli u dugovanje kada Vas je npr. ICEPS System automatski zadužio za ratu za školarinu. Zato je veoma važno da na početku prakse utvrdite sa mentorom da li ste na uputu.

4. Nisam na uputu za stručnu praksu. Šta da radim?

Potrebno je da se odmah javite Studentskoj službi kako bi se utvrdilo zašto niste na uputu.

Ako ste izmirili dugovanje i sada nemate dug ili je dug pao ispod 20.000 dinara, bićete dodati na uput, a mentor će dobiti novi uput od strane Škole.

Ako ste i dalje u dugovanju i želite da izmirite dugovanje, potrebno je da to uradite istog dana i pošaljete dokaz o uplati Studentskoj službi (da ne čekamo da uplata bude proknjižena) kako biste već od drugog dana prakse bili na uputu. Tog prvog dana možete ostati na praksi i dalje nastaviti od drugog dana sa redovnim pohađanjem.

Ako ste i dalje u dugovanju i ne želite da izmirite dugovanje, mentor ima pravo da Vas isključi sa prakse, jer uputom nema pokriće da ste pozvani da boravite u ustanovi.

Na kraju prakse kada mentor dostavi uput sa ocenama ne postoji opcija naknadnog dodavanja na uput, te bez obzira da li ste pohađali praksu, nećete dobiti ocenu. Drugim rečima, praksa neće biti priznata ako ste istu pohađali dok ste bili u dugovanju, pa po završetku prakse izmirili dugovanje.

5. Šta se dešava ako izostanem sa prakse?

Da biste dobili ocenu sa prakse, potrebno je da odradite sve sate/dane stručne prakse koji su predviđeni planom i programom, kao i da pokažete znanje i angažovanost što ocenjuje mentor. 

Ukoliko praksa traje 2 nedelje, poslednji dan prakse rezervisan je samo za studente koji imaju nadoknadu.

Ukoliko praksa traje više od 2 nedelje, poslednja 2 dana prakse su rezervisana samo za studente koji imaju nadoknadu.

6. Koje su mi opcije ako nisam nadoknadio/-la propuštenu praksu za vreme trajanja prakse?

Preporuka Škole je da sačekate sledeću školsku godinu kada će se praksa u organizaciji Škole ponovo pokrenuti i kada ćete biti pozvani na nadoknadu.

Potencijalni problem kod ove opcije jeste što će Vam se možda ta zaostala praksa preklopiti sa redovnom praksom u novoj školskoj godini. Ako dođe do preklapanja, možete se obratiti Školi ili mentoru da vidimo postoji li način da ispratite obe prakse, ali ne obećavamo da će se rešenje naći.

Druga opcija je individualna nadoknada prakse koja bi se realizovala o Vašem trošku i koju mi samim tim ne preporučujemo. Potrebno je da Studentskoj službi uputite mejl sa zahtevom za individualnu nadoknadu prakse sa informacijama koju praksu ste propustili i okviran period kada biste mogli da je nadoknadite.

Potom ćemo izvršiti proveru raspoloživosti ustanove i mentora, kao i cene. Individualna nadoknada prakse se tarifira po zvaničnom cenovniku istaknutom na sajtu Škole, ali cena zavisi od brojnih faktora, a ponajviše od broja termina za nadoknadu. 

Precizna kalkulacija troškova biće Vam poslata na potvrdu. Tek kada se izjasnite da prihvatate cenu, biće Vam precizirani datumi prakse i bićete zaduženi u ICEPS Systemu.

Individualna nadoknada prakse se dogovara sa mentorom i nije prioritet u odnosu na grupne prakse, pa samim tim možete očekivati da kalkulacija troškova i sama organizacija potraje.

7. Da li mogu biti oslobođen/-a pohađanja stručne prakse?

Ako se prebacujete sa druge VŠU, predmeti koji Vam se priznaju se priznaju u celosti što podrazumeva i da ste oslobođeni prakse iz datog predmeta.

Ukoliko posedujete radno iskustvo u oblasti bankarstva i finansija postoji mogućnost priznavanja dela stručne prakse na osnovu Potvrde o radnom odnosu.

Način da Vam se prizna praksa i da budete oslobođeni od pohađanja iste u celosti ili delimično je preko Analize priznatih i diferencijalnih nastavnih obaveza (APIDO). Prilikom upisa ste verovatno podnosili dokumenta na APIDO. Ako to niste uradili prilikom upisa, uvek možete naknadno raditi APIDO ili odraditi naknadno APIDO ako ste u međuvremenu zaposlili ili prebacili na novo radno mesto i tako stekli relevatno iskustvo u trajanju od minimum 6 meseci za prvo zaposlenje, a 2 meseca ako je novo radno mesto.

Kada radite prvi put APIDO cena takse je 5.500 din, a svaki naredni put se dopuna Analize plaća po 2.400 din pod uslovom da nemate finansijska dugovanja veća od 20.000 dinara. 

1. Kako biram izborne predmete?

Procedura popunjavanja ankete za odabir izbornog predmeta je obavezan korak u okviru potpisivanja Ugovora o studiranju za novoupisane studente, odnosno u okviru potpisivanja Aneksa za upis na više godine studija. 

Novoupisani studenti dobijaju anketu u jednom od automatskih mejlova prilikom upisa u Školu, dok studenti koji se upisuju na više godine anketu dobijaju u obaveštenju o početku overe godine i upisa naredne.

Ukoliko ne popunite anketu, dodeliće Vam se po automatizmu predmeti koja se pokreću kao izborni u okviru Vašeg smera i upisane studijske godine o čemu ćete biti obavešteni putem mejla.

Ukoliko se ne pokrene predmet koji ste u upitniku izabrali, biće Vam dodeljen drugi predmet koji će se pokrenuti u školskoj godini za šta ćete biti obavešteni putem mejla.

Izborni predmeti vidljivi su na Vašem ICEPS System nalogu. 

Napomena: Imajte u vidu da ako ste izabrali predmet sa obaveznom stručnom praksom/vežbama da nećete moći da izađete na ispit pre nego položite stručnu praksu.

2. Da li mogu da promenim izborni predmet u toku školske godine?

Da, izborni predmet možete da menjate. Izborni predmet menjate tako što pošaljete molbu na mejl Vaše Studentske službe.

Molba za promenu izbornog predmeta podneta nakon početka školske godine odnosno nakon 01.10. se tarifira po cenovniku Škole.

3. Da li mogu da imam više izbornih predmeta nego što je potrebno po godini? 

Da, jer po završetku studija možete steći i više od 180 ESPB, ali nikako manje. Dodatni izborni predmeti se posebno tarifiraju. Potrebno je da pošaljete zahtev Studentskoj službi koja će Vas obavestiti o ceni i o dodeljivanju dodatnih izbornih predmeta. U momentu dodeljivanja bićete zaduženi u ICEPS System-u.

4. Da li početkom školske godine mogu da se promene izborni predmeti za prethodne godine? 

Da, potrebno je da pošaljete mejl Studentskoj službi sa molbom da promenite izborni predmet koji ste ranije birali i navedete novi predmet koji želite. Molba za promenu izbornog predmeta tarifira se po cenovniku Škole. 

5. Da li sam u obavezi da biram drugi strani jezik na ugostiteljskim studijskim programima? 

Da, drugi strani jezik jezik je na svakoj godini studija obavezan predmet, ali imate mogućnost da birate koji jezik od ponuđenih želite da slušate.

Prvi obavezni strani jezik  je engleski jezik tokom sve tri godine studija.

Pored toga, možete izabrati i treći strani jezik na svakoj godini studija od ponuđenih, a koji biste slušali kao izborni.

Radi ostvarivanja kontinuiteta u učenju, kao i poštovanja međusobnih uslovljenosti, u obavezi ste da isti strani jezik slušate tokom sve 3 godine studija.

1. Šta je Erazmus+ program?

Erazmus+ je program Evropske Unije koji finansira projekte indvidualnih mobilnosti (odnosno razmene studenata, nastavnog i nenastavnog osoblja) i projekte saradnje u oblasti obrazovanja, obuka mladih i sporta.

2. Koje vrste studentske razmene postoje?

Erazmus+ razmena studenata može biti u svrhu studiranja ili u svrhu obavljanja radne prakse.

U prvom slučaju slušate predavanja iz odabranih predmeta, obavljate predispitne obaveze (ako ih ima) i polaganjem ispita ostvarujete ESPB poene. Stečeni ESPB poeni na izabranim predmetima vam se priznaju po povratku na ICEPS u zamenu za srodni ili izborni predmet koji biste svakako pohađali na matičnoj ustanovi.

U drugom slučaju pohađate praksu iz određene oblasti relevantnu za Vaš nastavni plan i program, a ishodi stečeni nakon obavljene prakse (znanja, kompetencije, veštine i sl.) Vam bivaju priznati po povratku na ICEPS kao da ste ih stekli na svojoj matičnoj ustanovi.

Sve vrste razmena su fizičkog tipa i podrazumevaju da na određeno vreme, dok razmena traje, živite u stranoj zemlji.

Postoje i vrste razmena koje kombinuju virtuelni deo i fizički što Vam je svakako naglašeno u momentu prijave.

3. Da li za odlazak na razmenu imam neku finansijsku podršku?

Svakom odabranom studentu za Erazmus+ razmenu, bilo u svrhu studiranja ili obavljanja radne prakse, biva dodeljena Erazmus+ stipendija za sufinansiranje troškova u unapred određenom iznosu.

Visina stipendije zavisi od više faktora, a neki od najvažnijih su:

  • država u koju se ide na mobilnost i trajanje razmene;
  • vrsta studentske razmene;
  • način putovanja do destinacije (studenti koji se odluče putovati vozom, autobusom ili deliti vožnju automobilom dobijaju dodatna novčana sredstva);
  • pripadnost nekoj od ciljnih grupa za inkluziju (pripadnici ovih grupa imaju pravo na dodatna sredstva, a link do više informacije u vezi ciljnih grupa možete pronaći ovde).

Erazmus+ stipendija isplaćuje se učesniku pre odlaska na razmenu u iznosu od 80% od ukupne sume koja mu pripada, dok se ostatak isplaćuje po povratku i popunjavanju ankete o učešću.

Dobijenu stipendiju učesnici sami koriste i raspoređuju spram ličnih potreba za putovanje do destinacije i nazad, troškova života (hrana, stanovanje) i drugih indvidualnih troškova bez potrebe da pravdaju troškove.

Za određene zemlje dobijena stipendija može biti nedovoljna, pa se studentima savetuje da pre prijave donesu odluku da li mogu učestvovati u razmeni koja bi potencijalno podrazumevala korišćenje i sopstvenih sredstava.

ICEPS isplaćuje stipendije na osnovu odobrenih sredstava koja dodeljuje Nacionalna Erazmus+ agencija u Srbiji – Fondacija Tempus. Zavisno od generacije projekata, pravila za isplate stipendija se mogu razlikovati u smislu visine stipendija, načina isplate i sl.

4. Kada i kako mogu da se prijavim za Erazmus+ studentsku razmenu?

Prijave za određenu studentsku razmenu otvaraju se kada se objavi konkurs (javni poziv) na sajtu ICEPS-a u delu Međunarodna saradnja > Stipendije i konkursi.

Potrebno je pažljivo iščitati konkurs i videti najpre uslove – ko može da se prijavi, destinaciju, dužinu trajanja, visinu stipendije i sl., a onda i spisak tražene dokumentacije za prijavu, te doneti odluku o daljim koracima vodeći računa o roku za prijavu.

Svi studenti ICEPS-a koji spadaju u ciljnu grupu kojoj je konkurs namenjen biće obavešteni o otvaranju konkursa i putem mejla, a postoji mogućnost organizovanja webinara ili prezentacije uživo u Školi.

Konkurs je otvoren najmanje 2 nedelje, a često i duže od toga što je dovoljno vremena za pripremu dokumentacije. U ovom periodu Međunarodna kancelarija dostupna vam je i mejlom i telefonom i uživo da sa Vama prođe kroz ceo konkurs, odgovori na pitanja i čak Vam pomogne u pripremi dokumentacije! Nemojte propustiti priliku da zatražite pomoć!

5. Kako se vrši izbor kandidata?

Svi prijavljeni kandidati se rangiraju i komisija donosi odluku o njihovoj prijavi prema Pravilniku o mobilnosti dostupnom na sajtu ICEPS-a u delu O nama > Akreditacija i dokumenta > Dokumenti.  

Najvažniji faktori za rangiranje su:

  • prosečna ocena kandidata u trenutku prijave (na osnovu Uverenja o položenim ispitima);
  • motivacija za učešće i benefiti koje kandidat očekuje da dobije od učešća (na osnovu Motivacionog pisma);
  • učešća u međunarodnim ili vannastavnim aktivnostima ili trenutno odnosno dosadašnje radno angažovanje (na osnovu CV-a);
  • znanje stranog jezika na kome se odvija mobilnost na zahtevanom nivou (na osnovu Sertifikata ili ocene na stranom jeziku ili testiranja).

Odluka se šalje svim prijavljenim studentima indvidualno na mejl, a odabrani kandidati se javno objavljuju na sajtu u delu Međunarodna saradnja > Vesti i obaveštenja.

6. Šta ako sam dobio/-la mejl da sam izabran/-a?

Čestitamo! 😊

Ako ste dobili mejl sa potvrdnim odgovorom da ste baš Vi izabrani, potrebno je da potvrdite odgovorom na mejl da ste ga primili i da prihvatate odlazak na studentsku razmenu.

Nakon toga, kontaktiraćemo ustanovu domaćina da Vas potvrdimo kao našeg izabranog kandidata uz eventualno slanje Vaše dokumentacije koje ustanova domaćin može da traži.

Nakon njihove potvrde, sledi potpisivanje Ugovora o učenju/Ugovora o radnoj praksi kojima se definišu plan i program aktivnosti koje ćete pohađati tokom svoje razmene, a koji takođe predstavljaju i osnovu po kome se sprovdene aktivnosti priznaju po povratku.

Kada se zaključi Ugovor, sledi kupovina obaveznog zdravstvenog osiguranja koje pokriva period putovanja i boravka na razmeni, a za učesnike koji će pohađati praksu neophodan je dodatak osiguranja od odgovornosti i osiguranja u slučaju nezgode.

Polisu zadravstvenog osiguranja uz instrukcije za uplatu na Vaš devizni račun u EUR dostavljate na adresu international@iceps.edu.rs radi izrade ugovora između ICEPS-a i Vas po kome se daje nalog banci za isplatu stipendije.

7. Kako ide proces priznavanja nakon studentske razmene?

Nakon povratka sa razmene biće neophodno da dostavite školi original Ugovora o učenju ili Ugovora o radnoj praksi sa uživo (ne skeniranim!) potpisima i pečatima ustanove domaćina, a u kome je opisano tačno ono što ste pohađali.

Ugovor je moguće menjati tokom razmene uz saglasnost sve tri strane (ustanove domaćina, ICEPS-a i Vas) tako da on na kraju sadrži tačne informacije o Vašoj studentskoj razmeni.  

Uz Ugovor o učenju potrebno je da dostavite Uverenje o položenim ispitima, dok je uz Ugovor o radnoj praksi potrebno da dostavite evaluaciju mentora sa prakse na engleskom jeziku sa potpisom i pečatom ustanove domaćina.

Ta dva dokumenta su osnov za proces priznavanja stečenih ESPB poena odnosno ishoda učenja tokom studentske razmene o čemu dalje odlučuje Komisija ICEPS-a i donosi Rešenje o priznavanju koje Vam dostavlja u naznačenom roku.

Pohađanje studentske razmene beleži se i u Vašem Dodatku diplomi na kraju studija.

8. Koje su moje obaveze nakon završene studentske razmene?

Po završetku biće Vam prosleđen na mejl upitnik na engleskom jeziku EUSurvey da popunite. Upitnik sadrži pitanja o utiscima tokom boravka i procesu priznavanja.

Potvrdu da ste popunili upitnik (screenshot potvrdnog mejla) treba da prosledite na international@iceps.edu.rs na osnovu čega će Vam biti isplaćen ostatak sredstava od stipendije.

Nakon završene Erazmus+ razmene Vi postajete Erazmus+ ambasador. 😊 Tokom trajanja razmene, ali i nakon, zamolićemo Vas za foto i video materijal sa razmene u svrhu promocije Erazmus+ programa i širenja Vašeg iskustva koje će sigurno značiti drugim studentima. Takođe, pozivaćemo Vas i na promocije Erazmus+ programa (uživo i online) i na davanje intervjua kako bismo zajedno podigli svest o programu i učinili ga pristupačnijim i budućim učesnicima.

9. Zašto da odem na Erazmus+ studentsku razmenu?

  • Odlična prilika da se osamostalite i da se probate da živite sami na određeno vreme u drugoj državi.
  • Podizanje engleskog jezika (ili drugog stranog) na viši nivo i veće samopouzdanje u korišćenju istog.
  • Upoznavanje nove kulture (pre svega države domaćina), ali i kulture mnogih drugih zemalja sa kojima ćete dolaziti u kontakt tokom razmene.
  • Širenje mreže kontakata među budućim i sadašnjim kolegama, te otvaranje mogućnosti za nove poslovne (ali i privatne!) prilike.
  • Mogućnost da iskusite studiranje u drugačijem obrazovnom sistemu, sa drugačijim metodama, pristupima i procedurama, te donošenje i primena najboljih praksi u našoj zemlji.
  • Dobra zabava i puno putovanja po zemlji domaćinu i obližnjim sa novim prijateljima za ceo život!

10. Gde mogu dodatno da se informišem?

Na sajtu ICEPS-a ima odeljak Međunarodna saradnja gde imate dosta informacija.

Preduslov za obavljanje studentske razmene jeste postojanje ugovora sa ustanovom domaćinom. Da pogledate sa kim imamo potpisane ugovore kliknite ovde.

Ako imate predlog da se povežemo sa određenom ustanovom, možete nam pisati i rado ćemo istražiti mogućnosti uspostavljanja saradnje.

Slobodno pišite za sva pitanja i ideje Međunarodnoj saradnji na international@iceps.edu.rs ili nas pozovite na broj +381648634516.

Savetujemo i da pogledate sajt i društvene mreže organizacije Erazmus studentska mreža (Erasmus Student Network), evropske studentske volonterske organizacije koja postoji i u Srbiji, a koja pomaže stranim studentima da se snađu, nađu smeštaj i sl. kroz dodeljivanje buddy-a (ličnog mentora) studentu. Velike su šanse da u zemlju i još konkretnije grad u koji idete na razmenu već postoji ESN organizacija, pa ih možete slobodno kontaktirati za eventualna dodatna pitanja. 

1. Na koga se odnosi overa godine?

Overa školske godine se odnosi na sve studente koji su u godini koja se overava bili aktivni celu školsku godinu ili barem u nekom periodu. 

2. Kada mogu da započnem proceduru overe godine i upisa naredne?

Proceduru overe godine možete da započnete čim ostvarite minimalni broj ESPB za upis u narednu školsku godinu – za upis na II godinu: minimum 37; za upis na III godinu: minimum 74 ESPB, a najranje od 01. juna tekuće školske godine, odnosno kada dobijete obaveštenje na mejl o pokretanju procedure overe godine.

Upis u narednu školsku godinu se vrši automatski nakon overe godine.

Postoji i opcija uslovnog upisa – za upis na II godinu: minimum 30; za upis na III godinu: minimum 60 ESPB. U tom slučaju student podnosi molbu za uslovni upis (taksa: 1.200 din) i svaki nedostajući ESPB bod do minimuma koji je propisan za redovan upis godine (ukupno 7 ESPB za upis na II godinu i 14 ESPB na III godinu) se tarifira po ceni od 1.200 din (1 ESPB = 1.200 din).

Iako mogućnost uslovnog upisa postoji, ICEPS ne preporučuje ovu opciju, jer ona u pedagoškom smislu podrazumeva nagomilavanje nepoloženih ispita, slušanje nekog narednog predmeta bez stečenog znanja na prethodnom i predstavlja dodatni finansijski trošak, već sugeriše intenziviranje polaganja ispita ili korišćenje opcije statusa obnove godine.

Studenti moraju imati regulisan svoj studentski status u svakoj školskoj godini:

  • redovan status (upis naredne godine),
  • ponovni upis (obnova godine, apsolventski staž), ili
  • mirovanje (zamrznuta godina).

3. Do kada najkasnije mogu da overim godinu? 

Overu godine možete izvršiti do kraja tekuće školske godine. Studenti koji ni do ovog datuma ne polože dovoljan broj ispita i nemaju uslov za upis naredne godine (dovoljan stečeni broj ESPB bodova) mogu da pošalju molbu Školi na mejl do 30. septembra da im se odobri dodatni ispitni rok u cilju polaganja preostalih ispita i sticanja uslova.

Napomena: studenti koji kasnije krenu sa procedurom overe i upisa naredne godine rizikuju gubitak termina stručne prakse i propuštanje iste.

4. Šta je potrebno za proceduru overe godine i upisa naredne?

Potrebno je ispratiti sledeće korake:

  1. potvrditi Pop Up obaveštenje koje Vam stigne na ICEPS System profil. Ukoliko slučajno kliknete da ne prihvatate, a želite da overite godinu, potrebno je da pošaljete mejl Studentskoj službi za zahtevom da želite da započnete proceduru overe tekuće godine i upisa naredne;
  2. ispuniti anonimnu online aknetu o samoevaluaciji ustanove, kao i dostaviti potpisanu izjavu o ispunjavanju iste. Anketa će Vam biti poslata na mejl;
  3. odabrati izborne predmete za upis u narednu godinu studija popunjavanjem ankete koja se dobija u mejlu obaveštenja za overu i upis godine; ukoliko ne odaberete izborne predmete na ovaj način, oni će Vam biti dodeljeni po automatizmu;
  4. kompletirati potrebnu dokumentaciju (ŠV obrazac za upis u datu školsku godinu u dva primerka, potpisana izjava o obaveznom studentskom osiguranju, lekarsko uverenje – ukoliko je potrebno i sl.)
  5. isplatiti dospele rate školarine do tog momenta, kao i sve prateće troškove; preostale rate školarine za tekuću godinu isplaćujete i dalje redovno završno sa septembrom, nezavisno od pokretanja procedure overe tekuće i upisa naredne godine;
  6. platiti troškove (za sve troškove bićete automatski zaduženi na ICEPS System-u nakon što se izjasnite da želite da overite godinu i upišete se u narednu):
    1. overe godine (iznos: 4.000 din., svrha na uplatnici: overa godine),
    2. upisa godine (iznos: 6.000 din., svrha: troškovi upisa),
    3. obaveznog studentskog osiguranja (iznos: 1.000 din., svrha: osiguranje). 
  7. dostaviti indeks kako bi Vam se u njega upisale ocene za sve predmete koje ste položili do tog momenta.

Lekarsko uverenje važi 2 kalendarske godine od momenta izdavanja. Shodno podzakonskim aktima, studenti koji upisuju I i III godinu dužni su dostaviti lekarsko uverenje sa naznačenim studijskim programom i potpisom dr medicine rada. Studenti koji obnavljaju drugu godinu dužni su takođe da dostave ponovo novo lekarsko uverenje ukoliko je od izdavanja prethodnog prošlo 2 kalendarske godine ili više.

Napomena: Studenti Radiologije imaju poseban lekarski pregled na Institutu za medicinu rada Srbije “Dr Dragomir Karajović”, Beograd (Deligradska 29, 011 3 400 900). Takođe, pri upisu u II godinu studija, potrebno je da studenti Radiologije odrade specijalan lekarski pregled (analizu mikronukleusa i hromozomske aberacije) radi specifičnosti kliničke prakse koja ih na toj godini očekuje.

5. U kom trenutku plaćam školarinu za narednu školsku godinu koju sam upisao/-la?

Po automatizmu, svim studentima prva rate školarine za narednu školsku godinu dospeva na plaćanje 05. oktobra.

Ako želite da počnete sa otplaćivanjem rata odmah po izradi Aneksa, potrebno je da to napomenete Studentskoj službi odmah po prihvatanju Pop Up obaveštenja.

Ukoliko želite da promenite dinamiku plaćanja školarine tako da umesto plaćanja na rate platite školarinu u celosti, čime ostvarujete 100 eur popusta, potrebno je da odmah po prihvatanju Pop Up obaveštenja (pre kreiranja Aneksa) pošaljete zahtev na mejl Studentskoj službi.

Ukoliko nakon što Vam je Aneks Ugovora izrađen želite da promenite dinamiku plaćanja, bićete zaduženi za ovu molbu 1.200 dinara na ICEPS System profilu.

6. Kada znam da sam upisan/-a u novu školsku godinu? 

Upisani ste nakon što potpišete Aneks Ugovora u dva primerka za studijsku godinu koju upisujete.

Aneks Ugovora potpisujete uživo u Školi ili Vam može biti poslat poštom na adresu pri čemu jedan primerak treba da pošaljete nazad Školi (troškove dostave snosite Vi).

7. Da li postoji mogućnost redovnog studiranja dva studijska programa paralelno i koji su uslovi? 

Da, možete studirati dva studijska programa paralelno. Prilikom upisa drugog studijskog programa ne polažete prijemni ispit i biće Vam priznati svi ispiti koje ste položili na prvom studijskom programu, a koje imate i u drugom studijskom programu. Takođe, na drugi studijski program ostvarujete popust na školarinu u iznosu od 30%.

1. Ko upisuje obnovu godine? 

Studenti koji završavaju I i II godinu i koji nemaju stečen minimalan broj ESPB bodova za upis u narednu godinu studija, kao studenti koji su bili u statusu ponovnog upisa treće godine („apsolventski staž“) i neće diplomirati do kraja tekuće školske godine.

Postoji i opcija uslovnog upisa – za upis na II godinu: minimum 30; za upis na III godinu: minimum 60 ESPB. U tom slučaju student podnosi molbu za uslovni upis (taksa: 1.200 din) i svaki nedostajući ESPB bod do minimuma koji je propisan za redovan upis godine (ukupno 7 ESPB za upis na II godinu i 14 ESPB na III godinu) se tarifira po 1.200 din (1 ESPB = 1.200 din).

Iako mogućnost uslovnog upisa postoji, ICEPS ne preporučuje ovu opciju, jer ona u pedagoškom smislu podrazumeva nagomilavanje nepoloženih ispita, slušanje nekog narednog predmeta bez stečenog znanja na prethodnom i predstavlja dodatni finansijski trošak, već sugeriše intenziviranje polaganja ispita ili korišćenje opcije statusa obnove godine.

2. Šta je potrebno za ponovni upis godine? 

  1. ispuniti anonimnu online aknetu o samoevaluaciji ustanove, kao i dostaviti potpisanu izjavu o ispunjavanju iste. Anketa će Vam biti poslata na Vaš mejl;
  2. kompletirati potrebnu dokumentaciju (ŠV obrazac za upis u datu školsku godinu u dva primerka, potpisana izjava o obaveznom studentskom osiguranju, lekarsko uverenje – ukoliko je potrebno i sl.);
  3. platiti troškove (za sve troškove bićete automatski zaduženi na ICEPS System-u nakon što se izjasnite da želite da overite godinu i upišete se u narednu):
    1. overe godine (iznos: 4.000 din., svrha na uplatnici: overa godine)
    2. upisa godine (iznos: 12.000 din., svrha: troškovi upisa)
    3. obaveznog studentskog osiguranja (iznos: 1.000 din., svrha: osiguranje).
  4. dostaviti indeks kako bi Vam se u njega upisale ocene za sve predmete koje ste položili do tog momenta. 

Lekarsko uverenje važi 2 kalendarske godine od momenta izdavanja. Shodno podzakonskim aktima, studenti koji upisuju I i III godinu dužni su dostaviti lekarsko uverenje sa naznačenim studijskim programom i potpisom dr medicine rada. Studenti koji obnavljaju drugu godinu dužni su takođe da dostave ponovo novo lekarsko uverenje ukoliko je od izdavanja prethodnog prošlo 2 kalendarske godine ili više.

Napomena: Studenti Radiologije imaju poseban lekarski pregled na Institutu za medicinu rada Srbije “Dr Dragomir Karajović”, Beograd (Deligradska 29, 011 3 400 900). Takođe, pri upisu u II godinu studija, potrebno je da studenti Radiologije odrade specijalan lekarski pregled (analizu mikronukleusa i hromozomske aberacije) radi specifičnosti kliničke prakse koja ih na toj godini očekuje.

Studenti koji obnavljaju godinu nisu u obavezi da ponovo biraju izborni predmet, ali ga mogu promeniti u novoj školskoj godini ukoliko žele. Potrebno je dostaviti pismenu Molbu na mejl Studentske službe sa informacijom koji predmet želi da se zameni i za koji novi predmet. Molba se naplaćuje u iznosu od 1.200 din samo u slučaju da se predavanja iz ovog predmeta pokreću za 7 dana ili manje.

3. Da li plaćam školarinu kada obnavljam godinu? 

Ne, školarina se ne plaća kada obnavljate godinu, ali je prijava ispita u ovom statusu 2.400 dinara po ispitu i važi samo za jedan izlazak na ispit.

4. Kada znam da sam upisan/-a u novu školsku godinu? 

Upisani ste nakon što potpišete Aneks Ugovora u dva primerka za studijsku godinu koju upisujete.

Aneks Ugovora potpisujete uživo u Školi ili Vam može biti poslat poštom na adresu pri čemu jedan primerak treba da pošaljete nazad Školi (troškove dostave snosite Vi).

1. Šta je apsolventski staž? 

„Apsolventski staž“ je ponovni upis III godine i on se vrši kada student ne diplomira do 30. septembra tekuće godine. Po Zakonu traje godinu dana i za to vreme student ima tretman redovnog studenta sa svim pratećim pravima i obavezama.

Upis apsolvetnskog staža se vrši automatski nakon overe prethodne godine.

2. Šta je potrebno za upis apsolventskog staža?  

  1. ispuniti anonimnu online aknetu o samoevaluaciji ustanove, kao i dostaviti potpisanu izjavu o ispunjavanju iste. Anketa će Vam biti poslata na Vaš mejl;
  2. kompletirati potrebnu dokumentaciju (ŠV obrazac za upis u datu školsku godinu u dva primerka, potpisana izjava o obaveznom studentskom osiguranju, lekarsko uverenje – ukoliko je potrebno i sl.);
  3. platiti troškove (za sve troškove bićete automatski zaduženi na ICEPS System-u nakon što se izjasnite da želite da overite godinu i upišete se u narednu):
    1. overe godine (iznos: 4.000 din., svrha na uplatnici: overa godine),
    2. upisa godine (iznos: 6.000 din., svrha: troškovi upisa),
    3. obaveznog studentskog osiguranja (iznos: 1.000 din., svrha: osiguranje),
  4. dostaviti indeks kako bi Vam se u njega upisale ocene za sve predmete koje ste položili do tog momenta.

Lekarsko uverenje važi 2 kalendarske godine od momenta izdavanja. Shodno podzakonskim aktima, studenti koji upisuju I i III godinu dužni su dostaviti lekarsko uverenje sa naznačenim studijskim programom i potpisom dr medicine rada. Studenti koji obnavljaju godinu dužni su takođe da dostave ponovo novo lekarsko uverenje ukoliko je od izdavanja prethodnog prošlo 2 kalendarske godine ili više.

Napomena: Studenti Radiologije imaju poseban lekarski pregled na Institutu za medicinu rada Srbije “Dr Dragomir Karajović”, Beograd (Deligradska 29, 011 3 400 900). Takođe, pri upisu u II godinu studija, potrebno je da studenti Radiologije odrade specijalan lekarski pregled (analizu mikronukleusa i hromozomske aberacije) radi specifičnosti kliničke prakse koja ih na toj godini očekuje.

Studenti koji upisuju apsolventski staž nisu u obavezi da ponovo biraju izborni predmet, ali ga mogu promeniti u novoj školskoj godini ukoliko žele. Potrebno je poslati molbu mejlom Studentskoj službi sa informacijom koji predmet želi da se zameni za koji novi predmet. Molba se naplaćuje u iznosu od 1.200 din. samo u slučaju da se predavanja iz ovog predmeta pokreću za 7 dana ili manje ili su već pokrenuta/završena.

3. Da li plaćam školarinu u toku apsolventskog staža? 

Studenti koji upisuju apsolventski staž ne plaćaju ponovo školarinu, a prijava ispita se tarifira redovno 1.200 din. i važi za 3 izlaska na ispit.

4. Kada znam da sam upisan/-a u novu školsku godinu? 

Upisani ste nakon što potpišete Aneks Ugovora u dva primerka za studijsku godinu koju upisujete.

Aneks Ugovora potpisujete uživo u Školi ili Vam može biti poslat poštom na adresu pri čemu jedan primerak treba da pošaljete nazad Školi (troškove dostave snosite Vi).

1. U kojim situacijama mogu da tražim status mirovanja?

Da bi Vam se odobrio status mirovanja (zamrzavanje godine), potrebno je da ispunjavate neki od zakonom predviđenih uslova i u slučaju drugih razloga ukoliko Uprava Škole to odobri.

 2. Kako da pokrenem status mirovanja? 

Potrebno je da dostavite molbu za odobrenje statusa mirovanja Upravi Škole, preko mejla matične Studentske službe. Molba se tarifira po ceni od 1.200 dinara.

3. Koliko najduže može da traje status mirovanja? 

Status mirovanja traje do isteka tekuće školske godine za koju se tražio status mirovanja. To znači da ovaj status studenta važi do kraja septembra tekuće školske godine i da ste nakon toga od 01. oktobra u obavezi da ponovo regulišete svoj studentski status za narednu godinu. Po zahtevu studenta, status mirovanja može da se prekine i ranije.

4. Da li posle isteka statusa mirovanja mogu da produžim status mirovanja? 

Po isteku godine u statusu mirovanja, ponovo je potrebno da podnesete molbu Upravi škole preko mejla matične Studentske službe. Molba se tarifira po ceni od 1.200 dinara. Po odobrenju statusa mirovanja, plaćate i troškove osiguranja 1.000 dinara.

Detaljnija uputstva za obavljanje procedure prijave, pripreme i odbrane Završnog rada pronaći ćete na ICEPS-ovom sajtu pod predmetom „Završni rad“. 

Tamo se, osim najčešće postavljanih pitanja, nalaze i 10 koraka do uspešne odbrane Završnog rada gde vam je sažeto objašnjena kompletna procedura. 

VAŽNA NAPOMENA: Završni rad ne sme predstavljati kopiranje ili obradu već postojećeg teksta sa Interneta ili druge elektronske ili štampane literature kao ni već objavljenog rada, jer se u tom slučaju smatra plagijatom.

Ukoliko želite da raskinete Ugovor o studiranju, potrebno je da pošaljete molbu Studentskoj službi putem mejla.

Bićete zaduženi za Molbu za ispisivanje, Sporazumni raskid Ugovora i povrat dokumentacije po zvaničnom cenovniku Škole u iznosu od 5.000 dinara.

Pre potpisivanja Sporazumnog raskida Ugovora o studiranju potrebno je da isplatite najmanje 70% školarine i da dostavite indeks kako bi se poništio.